Pertti Kuosmanen
Opinto-ohjaaja
Haapajärvi
...ja yhteiskunnallinen osallisuus, työelämätaidot ja työelämässä tapahtuva oppiminen Jatko-opintomahdollisuudet TUVAn tavoitteena on, että opiskelija siirtyy tutkintoon johtavaan koulutukseen. Toteutustapa Päiväopetus opiskelijan henkilökohtaisten tavoitteiden mukaan. TUVA-koulutusta on tarjolla kaikissa JEDUn toimipisteissä....
Koulutuksen aikana opiskelijan tavoitteena on tunnistaa omat vahvuutensa ja kiinnostuksen kohteensa ja rakentaa erilaisia vaihtoehtoja sekä toisen asteen opintoihin että työelämään. Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa opiskelijan opiskelu/tutkintokielen taitoja ja eri tiedonalojen tekstitaitoja sekä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja siten, että hänellä on riittävät edellytykset opiskella toisen asteen koulutuksessa. Koulutuksen laajuus on 38 viikkoa ja suoritusaika enintään yksi vuosi. Opiskelija voi osallistua valmentavaan koulutukseen myös lyhyemmän ajanjakson omien tavoitteidensa ja osaamistarpeidensa mukaisesti ja siirtyä joustavasti tutkintotavoitteiseen koulutukseen.
Kaikille pakollinen koulutuksen osa: Opiskelu- ja urasuunnittelutaidot 2-10 viikkoa.
Valinnaiset osat; Perustaitojen vahvistaminen, ammatillisen koulutuksen opinnot ja niihin valmentautuminen, lukiokoulutuksen opinnot ja niihin valmentautuminen, arjen taidot ja yhteiskunnallinen osallisuus, työelämätaidot ja työelämässä tapahtuva oppiminen
TUVAn tavoitteena on, että opiskelija siirtyy tutkintoon johtavaan koulutukseen.
Päiväopetus opiskelijan henkilökohtaisten tavoitteiden mukaan.
TUVA-koulutusta on tarjolla kaikissa JEDUn toimipisteissä.
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeistä osa on välttämättömiä ja osaa käytetään analytiikka- ja markkinointitarkoituksiin.
Lue lisää Evästekäytännöt -sivulta.
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeistä osa on välttämättömiä ja osaa käytetään analytiikka- ja markkinointitarkoituksiin. Valitse tästä, mitkä evästeet sallit.
Välttämättömiä sivuston teknisen toiminnan kannalta.
Keräävät sivuston käytöstä anonyymia tietoa, jota käytetään sivuston ja sen sisältöjen kehittämiseen.
Käytetään esimerkiksi mainonnan kohdentamiseen.